out of nowhere

Världen - C 1-0
Hela dagen har jag bara haft ont i lederna. Jag har glömt min tvätt två gånger. Jag velar mellan att känna mig sjukt avslappnad och frustrerad, stressad och ganska låg. Återigen har en osynlig kraft vänt upp och ner på min lägenhet, stulit min energi och hängt upp den på flaggstången utanför, tillsammans med all form av glädje.
För en stund sedan kändes det skönt att tänka "jag kan skriva vad jag vill i min blogg, om folk inte vill läsa måste de inte". Nu tänker jag snarare "undra vilka som läser. Jag hoppas verkligen inte den eller den gör det".

Det är svårt när man å ena sidan vill göra sig lättillänglig samtidigt som man inte vill vara sårbar. Uppenbarligen är det skitdumt att visa sig sårbar för folk. Det är som att hugga av sin egen fot. En dålig idé. Så sitter man här. Alldeles nyutspottad. Eller nej, faktiskt inte. Men, det är som att det händer om och om igen. Spottandet.

Jag - - - kanske bara ska göra något annat. Frågan är vad. Den här lägenheten skaver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0