is there anybody out there?

Vad är poängen med att prata om ingen vill höra på?

Ikväll kliar hela kroppen. Jag är för pigg för att sova, förtrött för att tänka, för trött för att gå ut, för pigg för att sitta still. För trött för att göra något alls. Det kryllar i knäna. Det är mycket obehagligt. Trevlig film gav bara otrevliga funderingar. Funderingar om omöjligheter. Varför ägnar man sig åt sånt?

Människor har för mycket ut. Alldeles förmycket. MÅnniskor borde prata mer när de är helt ensamma. För att bli av med allt ut. Ingen kan lyssna på allt utet. För ingen är bättre än den andra. Ingen har så mycket in att den orkar lyssna. Igår skulle jag, i ca 20 minuter lyssna på en viktighet. Jag tappade bort mig, vandrade iväg i tankarna och tillslut hade jag så mycket ut att jag höll på att spricka. Kanske dämms allt upp inuti. Kanske är det så att om man inte får utlopp för allt utet blir det till slut okontrollerbart och man blir galen. Det skulle vara skönt. Så länge galenskapen tar med sig medvetenheten. Jag kan inte bli galen och vara medveten om det. Således skulle jag alltså kunna vara galen allaredan utan att vara medveten om det. Jag tror bestämt det finns någon film på temat. Eller en drös. Det finns alldeles för mycket. Allt är lite för mycket. Spindeln var lite för stor, träningsvärken känns lite för intensivt, vinden är lite för stark, natten är lite för påfallande. Jag har inte natt. Jag har vakenhet. Eller? Finns det ingen skala för hur vaken man kan vara? 1-10, typ såhär:
1 - Sover
2 - Hör men ser inget
3 - Klarar av rutinsysslor
4 - Talar
5 - Konsturerar tankar
6 - Delar gärna med sig av livet
7 - Uppmärksammar omgivningen och vad som pågår i och runt andra
8 - Tar initiativ
9 - Engagerar sig i mer än nödvändigt
10 - Tar sig gärna an nya utmaningar och klarar utan svårigheter av att hålla ordning på flera saker samtidigt

Jag skulle tippa på att jag befinner mig på 5. Fast jag är inte på fyran. Eftersom jag inte talar. Vem skulle jag tala med? det är ingen vaken och jag har inte lust att interagera. Men jag skulle troligen kunna om någon ringde. Men det ringer ingen. Det är för att andra antingen beefinner sig på nummer 1, sover, eller nummer 6b - fylla. Det är inte optimalt att ringa då. Jag vet det.

Kommentarer
Postat av: v

Du skulle ringt.

Kram

2010-11-06 @ 11:21:26
URL: http://laelectrica.blogg.se/
Postat av: C

om jag hade ringt hade du kanske sovit. Det brukar vara så när jag ringer :P För om jag hade ringt hade inte natten blivit som den blev och alltså hade tillvaron inte varit så som den var och då kanske du hade sovit?

Varför ringde inte du?



Kram

2010-11-06 @ 17:25:21
Postat av: V

Jag ringde inte för att jag troligen låg och antingen sov, eller skulle sova. Hade jag haft sömnproblem, eller bara tråkigt eller saknade dig så hade jag nog ringt. För du har sagt att jag får det.



Kram

2010-11-06 @ 22:49:19
URL: http://laelectrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0