verklighet efter helg

I fredags var det filmkväll ute i huddinge med vänner, pizza och muffar. Star Wars visade sig såklart från sin bästa sida. Natten tillbringades på uppskattat ställe och när jag kom hem i lördags var det dags att laga middag och peppa igång för Gogol Bordello-spelningen på berns. En flaska vin, middag och fuldans senare svepte jag med flera goda vänner iväg till det fortfarande blockadade huset :/ Tur att vi inget köpte och gick direkt när det var slut. Iväg till KGB bar det, där andra vänner möttes upp och det bjöds på bra musik och trvligt umgänge. Istället för att packa oss hemåt efter stängning skuttade vi glatt in i skåpet på en skåpbil och kördes till Hjorthagen. Nere i en källare blev jag baransvarig och shottade whiskey, bara för att det fanns. Framåt småtimmarna lämnade vi den mexikanska källarbaren och vaknade inte förrän telefonen ringde vid tolv. Igår blev den största fysiska bedriften att gå en promenad runt karlbergskanalen.
Mao: en mycket lyckad helg. Idag är jag trött, seg och glad. Läsning, två intervjuer och massa sammanställning väntar. Så snart jag har jobbat klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0